Insta Reels

כך תייצרו רילס לעסק שלכם

מלאכת כתיבת התוכן כוללת בתוכה כתיבת תכנים מסוגים שונים: כתבות שיווקיות, כתיבה עיתונאית, כתיבה לויקיפדיה, עלוני מידע, מדריכים, מאמרים לאתרי תדמית, קידום אתרים ועוד. אולם כנראה שהפעילות הכי מבוקשת ומוזמנת אצל כותבי תוכן רבים היא ניהול סושיאל: הצורך בנוכחות ברשת לא מתמצה רק בנוכחות בתוצאות החיפוש בגוגל, ומותגים רבים רוצים להראות נוכחות ברשתות חברתיות. היות ופייסבוק היא המקום המשעמם בעולם בשנים האחרונות, אין טעם להתעכב עליה בכלל בכל הנוגע לניהול רשתות, ולכן כולם משקיעים את עיקר המאמץ שלהם בניהול חשבון אינסטגרם לעסק שלהם. 

אולם ניהול אינסטגרם הפך לעניין מורכב יותר בשנה-שנתיים האחרונות: בעקבות התחרות הקשה של חברת Meta מול Tik Tok, אינסטגרם הפכה במידה רבה לפלטפורמה לסרטונים: אם תעלו סרטון (Reel) לאינסטגרם, החשיפה הטבעית שלו תהיה גדולה לאין שיעור לזו שתתקבל לעומת תמונה. בשילוב העובדה שהאלגוריתם של אינסטגרם פחות אוהב תוכן “משעמם” כגון תמונות של הילדים שלכם, תמונות של מה אכלתם, תמונות של מותגים וכדומה, מנהלי הסושיאל של מותגים חייבים להשקיע מאמץ כדי לייצר רילס ללקוחות שלהם. 

לייצר רילס זו לא משימה פשוטה: זה הרבה יותר קשה מלייצר תמונות מעוצבות לאינסטגרם, ודורש הרבה יותר השקעה, תכנון ומחשבה. עם זאת, המציאות היא שאין ברירה: אם לא תייצרו רילס, לא תוכלו להציג צמיחה אמיתית בחשבון האינסטגרם שלכם. יתרה מכך, הלקוחות שלכם כנראה ישאלו אתכם למה הם לא מקבלים הרבה לייקים כמו בעבר (התשובה היא שהאלגוריתם פשוט מחפש דברים פרובוקטיביים יותר, וכן מתעדף תכני וידאו). אז איך בכל זאת תייצרו רילס ללקוחות? להלן כמה עצות מעשיות.

השתמשו בקאנבה

אם אתם מנהלים סושיאל ללקוחות, אתם כבר ממילא אמור להכיר ולהתנסות בשימוש בקאנבה, שהרי אי אפשר בלעדיה. אולם קאנבה היא כלי מעולה לא רק ליצירת פוסטים וקרוסלות לאינסטגרם, אלא גם ליצירת רילס. עכשיו, כן אני יודע חלק מכם רוצים להגיד: קאנבה זה ממש לא Premier. זה אפילו לא Camtasia. סרטונים בקאנבה מול Premier, זה כמו סטילס בקאנבה מול פוטושופ: זו האופציה הזולה יותר, הפחות מקצועית, אבל זו שהיא הרבה יותר פשוטה, מהירה וקלה לעבודה. 

אחרי שהבנו זאת, ניכנס לקאנבה, ונלחץ על Create a Design; נבחר Instagram Reel; כך תקבלו את המידות המתאימות ליצירה של רילס לאינסטגרם (מתאימות לתצוגה לאורך, קרי נועדו בעיקר לצפייה דרך טלפונים ניידים).

Canva Reel

לאחר מכן, אנו מגיעים לשלב של יצירת ה-Reel. אפשר לראות למטה שיש רצועה של שקופיות, המסודרות על ציר X שהוא למעשה ציר זמן. למעלה (בפינה השמאלית) אנו רואים את האורך (בשניות) של השקופית הנוכחית עליה אנחנו עובדים (אם נלחץ על המספר, נוכל להחיל את האורך הזה על כל השקופיות המרכיבות את הסרטון). ואז, פשוט מתחילים לשחק: משתמשים בקטעי הווידאו המצורפים (יש גם טמפלטים ייעודיים לרילס), מחילים אנימציות על אלמנטים או על הטקסט, ויוצרים משהו סביר או למעלה מכך להעלאה לעמוד שלכם.

Canva reel 2

מה הכי חשוב? לעשות כל הזמן. גם כי רק כך משתפרים, וגם כי ממילא רילס מקבלים יתרון משמעותי, כך שלרוב עדיף ריל מכוער מתמונה יפה.

השתמשו בחומרים מהלקוח

כאשר צריכים לייצר פתאום כמויות של סרטוני רילס לאינסטגרם, עשויים לא פעם להיתקע מול מצוקה של חומרי גלם. פתרון אחד כאמור הוא להשתמש בחומרים גנריים מקאנבה. פתרון נוסף הוא העלאת חומרים ישנים: האם יש לכם בארכיון סרטונים שצילמתם עבור יוטיוב? עבור סטורי? אולי סתם צילמתם ולא ידעתם מה לעשות עם החומרים? ה-Reels יכולים להיות הזדמנות טובה להשתמש בחומרים הללו. 

כמו כן, אפשר להפעיל את הלקוח שלכם: לרוב הלקוח נמצא בעסק ולא אתם, אז אפשר לבקש ממנו לשלוח לכם סרטונים של העסק בווצאפ, או סרטונים שלו מסביר על כל מיני דברים. את הסרטונים הללו אפשר (ורצוי) לשדרג עם קצת עריכה באיזו תוכנה פשוטה בסגנון קאנבה, ואפשר לעשות כך אחלה רילס. 

אין לכם סרטונים מהעבר והלקוח לא משתף פעולה? תעשו רילס מתמונות מהעבר: תעשו רילס שהם פשוט מצגת של תמונות. אפשר אולי לתבל קצת עם אנימציה וקטעי מעבר (אף על פי שבסופו של דבר, מבחינה מהותית, יהיה מדובר במצגת תמונות). כאמור, הכי חשוב זה פשוט להעלות סרטונים, כי זה מה שהאלגוריתם מעדיף.

העיקר? לא להפר זכויות יוצרים

נניח ואתם רוצים להקדיש ריל לנושא מסוים, וממש בא לכם לשלב תמונות וסרטונים שאין ברשותכם. מה עושים? קודם כל, נקודת המוצא היא שלא משתמשים בחומרים המפירים זכויות יוצרים. עדיף לוותר על הסרטון לחלוטין, מאשר להסתבך עם הדברים האלה. דבר שני, הוא לנסות לאתר חומרים: פשוט חפשו בגוגל “Public Domain Videos”, ותגיעו למאגרים שונים של סרטונים ללא זכויות יוצרים. כמובן שהרוב הוא זבל מוחלט, אולם יתכן ובכל זאת תוכלו למצוא אוצרות גם שם.

אני עצמי

מה אני יכול לעשות עבורכם? זו השאלה שממנה ראוי להתחיל בעיני. ובכן, אני יכול לייצר עבור האתר שלכם תכנים שיהיו יפים, מקצועיים ואפילו מעניינים. אני יכול אף להקים את האתר שלכם מאפס, ולשווק לכם ולעסק שלכם תדמית מקצועית ומושכת, שתציג אתכם באור הכי יפה שאפשר. אני אף חוטא בכתיבה פובלציסטית לא מעט, ואני יכול לכתוב עבורכם מאמרי דעה משלהבים, נאומים ואפילו משנה פוליטית סדורה. אתם מוזמנים לעיין באתר שלי ולראות דוגמאות כתיבה רבות, לכל מיני סוגים של כתיבה ויצירה. לפרטים נוספים, לחצו על ״צור קשר״ למעלה בתפריט.