קידום אתרים

כתיבת תוכן משרתת מטרות אפשריות רבות: משיכת קוראים לאתר, מיתוג, יצירת חוויית משתמש ועוד. מרבית הלקוחות שמזמינים ממני שירותי תוכן (ואני מניח שאני לא מאוד חריג בכך) עושים זאת למטרה של קידום אתרים. תוכן טקסטואלי קשור קשר הדוק לקידום אתרים: כאשר אנחנו מחפשים ביטוי מסוים בגוגל, מנוע החיפוש מנסה לנחש באופן הטוב ביותר מה יהיה עמוד האינטרנט המתאים לביטוי שחיפשנו. איך הוא מסיק זאת? לפי כל מיני פרמטרים יחסית קשיחים (כותרות, קישורים, אתרים מפנים וכדומה), אולם בסופו של דבר כל אותם פרמטרים נועדו לנסות להעריך איזה תוכן הכי יתאים לגולש. 

וזה בעצם כל הסיפור: כדי לקדם את האתר שלכם אתם צריכים תוכן. אם התוכן שלכם יהיה איכותי, גוגל יידע זאת (בין היתר הוא מזהה כמה זמן הגולש שוהה בעמוד, כמה מקליקים על העמוד, כמה מקליקים בתוך העמוד, כמה עמודים מפנים אל העמוד הזה וכדומה) ויידרג את העמוד ואתה האתר שלכם בהתאם. ככל שהביטוי תחרותי יותר, כנראה שתצטרכו יותר תוכן: ככל שגוגל יזהה שבאתר יש יותר נושאים משיקים לביטוי החיפוש תחת אותו דומיין, כך הוא ייטה לקשר את הדומיין עם הביטוי הזה. עם זאת, אם אתם תחזרו על עצמכם יותר מדי, לא תשיגו דבר.

אז איך כותבים תוכן לקידום אתרים?

ככל שמדובר בביטוי תחרותי, אפשר לראות בגוגל ממש בתור זירת קרב, בה השחקנים השונים מתחרים על הבכורה, או לפחות על חשיפה בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש. אם תבדקו ביטויים תחרותיים, אתם תראו שבדרך כלל יופיעו בתוצאות החיפוש בעמוד הראשון כתבות ממומנות (או אורגניות, ככל שיש מה לכתוב על הנושא) מאתרי חדשות שונים. למה? משום שהדומיין של אותם אתרי חדשות מדורג גבוה בגוגל. 

לכן, דרך אחת להופיע בעמוד התוצאות הראשון, היא באמצעות פרסום כתבת תוכן שיווקית באתר חדשות. אם הכתבה תקבל הרבה כניסות, גוגל יקנה לה חשיבות על פני כתבות עם פרמטרים דומים. עם זאת, יש כמובן חשיבות לפרמטרים נוספים, שקצרה היריעה מלציין את כולם, כגון מילות מפתח בכותרת (טיפ: בתחילת הכותרת), צפיפות ביטויים, קישורים יוצאים, קישורים נכנסים, כותרות ביניים בין פסקאות, אורך של פסקאות, שימוש בתמונות ייחודיות ועוד. 

הדרך הכי טובה לקדם את האתר שלכם בסופו של דבר, היא באמצעות תוכן איכותי. תוכן איכותי הוא תוכן שכתוב היטב, ללא שגיאות כתיב ותחביר, מנוסח בצורה מעניינת (שגורמת לגולשים לקרוא כמה שיותר), והכי חשוב, עונה על הצרכים שלהם. תחשבו שרוב הגולשים לא קוראים מאמר שלם, אלא סורקים עם העיניים לכל היותר. מעבר לכך, הם מצפים לקבל את הערך שלהם בפסקה הראשונה או השנייה של הטקסט. כמו כן, תוכן איכותי הוא תוכן שאינו משוכפל כמובן: אם אתם חוזרים על משהו שנאמר במקום אחר, הדבר לא יוסיף לאתר שלכם (אם כי, ככל הנראה, לא יפגע בו באופן פוזיטיבי).

כמה עולה קידום אתרים?

אחד הדברים החשובים שצריך לדעת על קידום אתרים, הוא שאף אחד לא יכול להבטיח לכם שזה יעבוד. האלגוריתם של גוגל הוא קופסה שחורה שאף אחד לא יכול להסתכל לתוכה. גם אם תעשו הכל לפי הספר, אי אפשר להבטיח בוודאות מוחלטת שזה יעבוד. בין היתר גם כי מה שאתם יודעים, גם אחרים יודעים, ואנחנו נמצאים בשוק משוכלל ותחרותי. דבר נוסף שחשוב לדעת הוא שלא תמיד יש “חוקים”. אני למשל שמעתי שטקסט קידום צריך להיות אלף מילים לפחות, או שכדי לקדם אתר צריך שלוש מאות מאמרים לפחות. אלו כמובן מיתוסים, אך יש עוד לא מעט מיתוסים כאלה שהשתרשו. אי אפשר לדעת מה יעבוד בפועל, אבל יש דברים שגוגל עצמם אמרו שהם אינם רלוונטיים.

עוד דבר שחשוב לדעת, הוא שקידום אתרים צריך להיעשות כבר מההתחלה של האתר. כלומר, לבנות אותו נכון מהרגע הראשון: להקפיד על היררכיה, על קישורים ועל יסודות נכונים, כי אחר כך כמעט בלתי אפשרי לתקן (מרגע שהכל נסרק, כמעט כל שינוי רק יפגע במקום לתרום). 

איך נראה שירות קידום אתרים מהסוג שאני מציע?

קידום אתרים הוא תהליך שלוקח זמן. לכן, אני סבור שצריך לעשות קצת כל חודש, גם כדי לא להשקיע המון  כסף, וגם כדי לראות באופן הדרגתי מה עובד יותר ומה פחות. לכן, אני סבור שצריך להעלות שלושה-ארבעה מאמרי קידום בכל חודש, תוך הקפדה על כל מיני פרמטרים, וכן במקביל לעשות טיוב לעמודי האתר: להסיר הפניות 301, לבדוק כותרות, לבצע הסרות דרך הסרץ’ קונסול, לשים אלטים, לשפר חוויית משתמש ועוד. בכל שבוע עושים מעקב, ורואים האם האתר השתפר בביטויים המבוקשים, ולאחר מכן ממשיכים בהתאם לממצאים.