ניהול מוניטין

אחד השירותים בהם צברתי לא-מעט ניסיון הוא ניהול מוניטין, קרי העלמת אזכורים שליליים המופיעים אודות אנשים מסוימים כאשר מחפשים את השם שלהם בגוגל. ישנם המון אנשים בישראל, הסובלים מכך שכאשר בודקים עליהם בגוגל מוצאים כל מיני דברים לא מחמיאים מעברם, שהרי האינטרנט לעולם לא שוכח. אז אם אתם סובלים מאזכור פוגעני שמופיע בגוגל כשמחפשים את השם שלכם, המשיכו לקרוא, יתכן שיש לי פתרון עבורכם.

איך עובד ניהול מוניטין?

אז מי שרוצה לקרוא את הגירסה המורחבת ולהבין את הנושא לעומק, יכול לקרוא את המאמר המקיף שלי בנושא ניהול מוניטין. מי שכבר כאן ואין לו חשק לנווט, אסביר ממש בקצרה שניהול מוניטין באינטרנט, משמע כל טכניקה שתגרום לכך שהאזכור השלילי לא יופיע כאשר מחפשים ביטוי מסוים בגוגל. כפי שכתוב במאמר המורחב כאמור, ישנן מספר טכניקות עיקריות, אבל ניתן לחלק את כולן לשלוש קטגוריות:

  1. העלמת האזכור עצמו.
  2. החלפת האזכור. 
  3. דחיקת האזכור.

בהעלמת האזכור, הכוונה היא להגיע למצב שהאזכור לא קיים עוד באינטרנט. למשל, אם מדובר בכתבה באתר חדשות, אז להסיר את הכתבה. העלמת האזכור ברוב המקרים היא לא אפשרית, לכן פונים לטכניקות האחרות.

בהחלפת האזכור, אנחנו מנסים לנצל את האופן שבו עובד גוגל, קרי לספק לנו תוצאות מגוונות, קרי להעדיף לתת תוצאות מכמה דומיינים שונים. במצב כזה, אם נגיד האזכור השלילי הוא כתבה חדשותית באתר חדשות, אז המטרה שלנו היא לשים כתבה חיובית באותו אתר חדשות, על מנת שגוגל יעדיף להציג אותה ולא את הכתבה השלילית. גם האסטרטגיה הזו לרוב לא אפשרית, מה שמוביל אותנו לדחיקת האזכור, והיא פשוט למלא את האינטרנט בתוכן שייסרק תחת האזכור, וימלא את התוצאות העמוד הראשון בגוגל, כך שמי שיחפש את השם שאנחנו רוצים לנקות, יראה רק את התכנים שאנחנו שמנו ולא את האזכורים השליליים.

איך עושים ניהול מוניטין?

מה שתיארתי למעלה, זה בגדול כל התורה על רגל אחת. בגדול, במרבית המקרים בהם חושבים על ניהול מוניטין, מדובר בסוכנויות למיניהן שעיקר עבודתן היא פשוט לפוצץ את האינטרנט בתוכן מצ’וקמק, בתקווה שייתפס על חשבון האזכורים השליליים בגוגל. לפעמים זה פתיחת דפי פייסבוק או פלטפורמות אחרות, לפעמים זה פתיחת אתרי אינטרנט כמו וורדפרס או משהו כזה, ולפעמים זה פרסום כתבות באתרי חדשות או אתרים לפרסום תוכן שיווקי. אם עושים זאת בצורה נכונה, אפשר לשאוף לייצר תוכן שייראה טוב או לפחות סביר, כך שהוא יעבור כאותנטי עבור גולשים שיתקלו בו במקרה. 

כמה עולה ניהול מוניטין?

כפי שקראתם כאן, בפועל מדובר במשהו שהוא כמעט-לא-טכנולוגי בכלל, ורובו מסתמך על יצירת תוכן כתוב ועל יצירת דפי אינטרנט פשוטים מאוד. עם זאת, קמפיין לניהול מוניטין בסוכנויות לניהול מוניטין למיניהן, יעלה לכם משהו כמו החל מ-35,000 שקלים בצירוף מע”מ. כן כן, שמעתם נכון. מדובר בסכומים גבוהים, ולכן משלמים אותם רק אנשי עסקים שיכולים להרשות לעצמם, והסתבכו עם פרסום כזה או אחר שלא מרפה מהם.

אולם אני טוען שזה לא חייב לעלות כל כך הרבה, ואני אישית יכול לעשות זאת בטווחי מחיר אחרים לגמרי. ראשית, בסוכנויות לניהול מוניטין יש משרד, ויש עובדים, ויש עלויות נלוות שאת כל זה צריך לממן הלקוח. אצלי, כל מה שיש זה אני, הלפטופ וזמן פנוי. שנית, הקמפיינים הללו לניהול מוניטין לוקחים המון זמן, ובזמן הזה יורים בהמון המון תותחים, כאשר לא תמיד כולם נחוצים. אם פועלים בצורה מדודה, אפשר לחסוך לא מעט כסף ללקוח. שלישית, פעמים רבות הסוכנויות הללו נעזרות בכותבים חיצוניים. אני יודע, כי אני אחד מהכותבים החיצוניים האלה. אם ההזמנה נעשית דרכי, אזי נחסכים פערי תיווך משמעותיים.