כתיבה שיווקית לעורכי דין

כתיבה שיווקית לעורכי דין

לדעתי האישית, הלקוחות הטובים ביותר עבור כותבי תוכן הם עורכי דין המעוניינים בקידום אורגני, וזאת משום שמאוד קל ליצור עבורם תכנים מחד, והם באמת זקוקים לשירותי תוכן מאידך. מדוע הם זקוקים במיוחד? משום שהבאת לידים דרך גוגל מהווה דרך מרכזית עבור עורכי דין רבים לקבל לקוחות חדשים, ואין דרך להביא לידים באמצעות גוגל ללא אתר מושקע ועמוס בתכנים. כמו כן, תכנים תורמים רבות למיתוג של עורכי הדין כברי סמכא בתחום המשפטי בו הם עוסקים. 

אולם כיצד אפשר לייצר תוכן משפטי עבור אותם עורכי דין המעוניינים בקידום? כמה עצות מעשיות.

מחקר מילות מפתח

רבות מדובר בתחום של קידום אתרים על הנושא של “מחקר מילות מפתח”. אני חושב שהמילה “מחקר” היא קצת מוגזמת למשהו כזה, כי רוב האנשים לא משקיעים מאמצים גדולים בעניין. בגדול, המטרה במחקר מילות מפתח היא לגלות עוד ביטויי חיפוש רלוונטיים, או לגלות איזה ביטוי עדיף על איזה ביטוי. למשל, ראו כאן:

מחקר מילות מפתח עורכי דין

רציתי לכתוב מאמר על כתיבת תוכן לעורכי דין. לפי הכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל, כותרת טובה יותר היא כתיבה שיווקית לעורכי דין, משום שיותר אנשים מחפשים את צירוף המילים הזה; חוכמת ההמונים. משום כך, בחרתי בכותרת כתיבה שיווקית לעורכי דין.

מחקר נוסף גירושים

עכשיו, איך משתמשים בכלי הזה כאשר יוצרים תוכן עבור עורכי דין? נניח שיש לי לקוח שהוא עורך דין המתמחה בדין האישי. אני מקיש בגוגל את הביטוי המובן מאליו של “עורך דין גירושין”, או את הביטוי “גירושים”, וגוגל מציע לי ביטויים נוספים שאפשר להתמקד בהם בעת הבנייה או הקידום של האתר. “להתמקד” משמע למשל לכתוב מאמר שזו הכותרת שלו, וכן להקפיד על פרמטרים נוספים בטקסט לחיזוק האתר תחת הביטוי הזה. גם את הביטויים האלו אפשר להמשיך ולהרחיב כמובן, ולגלות עוד ביטויים, עד שנוכל לתפוס כמה שיותר ביטויים רלוונטיים. בעיקר מעניין לתפוס “ביטויי זנב ארוך”, שהם אמנם קשים יותר ונדירים יותר, אבל ברגע “שפגעת”, אז “פגעת בול”. 

מחקר מתחרים

נניח שיש לכם לקוח שהוא עורך דין בתחום המקרקעין או בתחום אחר שרוצה תוכן לאתר שלו. דרך טובה למציאת רעיונות היא, איך לא, לראות אתרים מוצלחים (אתרים שמדורגים גבוה תחת ביטויי מפתח), ולראות מה הם עשו נכון. ההימור שלנו היא שרוב האתרים הטובים הם אתרים שיש בהם הרבה תוכן (כלומר, הרבה מאמרים), וכן שיהיו להם מאמרים “מושקעים”, קרי ארוכים, מקיפים, שנותנים ערך לגולש (למשל גולש שלא מחפש עורך דין מקרקעין, אבל כן רוצה להבין את הנושא של מס רכישה או מס שבח; אותו גולש יראה תכנים רציניים, ואולי ישקול לקחת את עורך הדין שהוא מושא האתר).

מעקב חידושי פסיקה

הרבה פעמים אין לנו רעיונות לתכנים לאתר שלנו. אולם מזל הוא שעולם המשפט לא קופא על השמרים, והוא כל הזמן מתעדכן ומתחדש. באתרי חדשות כגון גלובס, דה מרקר או ביזפורטל, מפרסמים לא פעם ידיעות בעניין פסקי דין מעניינים בתחומים שונים במדורים המשפטיים שלהם. ניתן להיכנס ולשאוב מהם רעיונות. כדי להוסיף ערך, אתם יכולים לא רק לשכתב את הידיעות, אלא לקרוא את פסקי הדין בעצמכם, לצטט מהם ולהביא תובנות שאולי לא התפרסמו בסיקור. דרך אחרת היא כמובן לחפש ב-Google News את הנושא הרלוונטי (כגון “דיני מקרקעין”, “גירושין” ועוד).

לתת ערך אמיתי לגולשים

בסוף אין דרך לעקוף את הצורך במתן ערך אמיתי לגולשים. כדי לכתוב תוכן טוב לעורכי דין, מוטב להבין במטריה המשפטית, או לפחות להיות נכונים להתעמק בה, לדעת מתי אתם קוראים טקסט שיש בו טעויות (כדי שתדעו שלא לשכפל אותן), לדעת לבדוק את הדברים בחוק עצמו (כל החקיקה קיימת בגוגל בקלות), ולא לפחד לקרוא קצת פסיקה (לא חייבים לקרוא את פסק הדין המלא. מספיק לחפש אותו בגוגל, ותקבלו תקציר מעולה). הדרך הכי טובה לכתוב תכנים משפטיים, היא לקחת כמה מאמרים ומדריכים בו זמנית, לערבב אותם, להוסיף קצת תובנות משלנו ולהוסיף ציטוטי חקיקה.

אני עצמי

מה אני יכול לעשות עבורכם? זו השאלה שממנה ראוי להתחיל בעיני. ובכן, אני יכול לייצר עבור האתר שלכם תכנים שיהיו יפים, מקצועיים ואפילו מעניינים. אני יכול אף להקים את האתר שלכם מאפס, ולשווק לכם ולעסק שלכם תדמית מקצועית ומושכת, שתציג אתכם באור הכי יפה שאפשר. אני אף חוטא בכתיבה פובלציסטית לא מעט, ואני יכול לכתוב עבורכם מאמרי דעה משלהבים, נאומים ואפילו משנה פוליטית סדורה. אתם מוזמנים לעיין באתר שלי ולראות דוגמאות כתיבה רבות, לכל מיני סוגים של כתיבה ויצירה. לפרטים נוספים, לחצו על ״צור קשר״ למעלה בתפריט.