תוכן לעורכי דין

כתיבת תוכן לעורכי דין

מן המפורסמות היא שעורכי דין מהווים שוק רציני ונחשק עבור יצרני תוכן ומשווקי דיגיטל למיניהם; עורכי דין פועלים בעצמם בשוק סופר-תחרותי, ובכל תחום התמחות משפטי ישנם המון עורכי דין פעילים ונמרצים, המנסים להתברג במקומות הראשונים בגוגל לצורך השגת לקוחות. התחרות קשה במיוחד בשדות העיסוק של דיני משפחה (גירושין), דיני נזיקין ופלילי, היות ומדובר על פי רוב במשרדים קטנים, בהם כל לקוח קטן עושה את ההבדל. כדי להתחרות ולקבל נוכחות בתוצאות החיפוש בגוגל, עורכי דין צריכים תוכן, והרבה ממנו.

משום כך, באתרים רבים של כותבי תוכן או נותני שירות אחרים בעולם של שיווק דיגיטלי, נוכל למצוא עמוד שכותרתו ״כתיבת תוכן לעורכי דין״, או וריאציה אחרת שדומה לכך, היות וכותבי תוכן רבים מנסים ״לדוג״ עורכי דין באמצעים שונים. אחד האמצעים הללו הוא יצירת עמוד שירות, עם כותרת <h1> בטקסט, וכן מטא-טייטל עם המילים ״כתיבת תוכן לעורכי דין״ כאמור. התקווה שלהם היא שגוגל יסרוק את העמוד גבוה ככל האפשר, ועורכי דין שיחפשו נותני שירות בתחום התוכן, יתקלו בהם בתוצאת החיפוש בגוגל. אולם מה קורה כאשר נכנסים בפועל לאותם עמודי שירות? לעניות דעתי, כאן נופלים רוב ספקי התוכן בתחום; אני לא מביא דוגמאות ספציפיות מסיבות מובנות מאליהן, אבל לתחושתי האישית, ברוב האתרים מוצאים תמונה דומה: דפים מלאי פאתוס, המדברים בשבחו של הניסיון הרב שלהם בתחום, ובעיקר הרבה מילים שנועדו למלא נפח ולא מכילות הרבה תוכן ממשי. אז כן, ניסיון מהווה יתרון, גם בתחום הזה, אולם האם זה באמת מרשים מישהו כאשר אתם מעידים על עצמכם שיש לכם ניסיון? 

קידום אתרים

עורכי דין זקוקים לחומר מקצועי

אם תחפשו היום בגוגל ״עורך דין גירושין״, התוצאה האורגנית הראשונה תהיה האתר של עורך דין יוסי הרשקוביץ. אתחיל בגילוי נאות שנחמד לי לעשות: אני כתבתי את מרבית התוכן המקצועי באתר. עכשיו, למה אני מביא את האתר של יוסי לדיון? לא כדי להשוויץ חלילה, אלא כדי לנסות להסביר מדוע לדעתי האתר הגיע כל כך גבוה בביטוי כל כך תחרותי: מלבד עבודה רצינית שנעשתה בבניית האתר בצורה מיטבית, אני סבור שהאתר פשוט מציע ערך לגולשים בו. מדוע? אם תדפדפו בבלוגים ובעמודי השירות באתר, אתם תראו שהטקסטים בו נכתבו שלא עבור גוגל, אלא עבור גולשים אמיתיים, כאלו שמחפשים תשובות לשאלות שמעניינות אותם. בעת כתיבת הטקסטים לאתר, שאפתי לקחת שאלות משפטיות קיימות ונפוצות יחסית, ולנסח עבורם תשובה משפטית שבאמת עוזרת למי שנתקל בנושא. אני סבור שעשיתי זאת במספיק עמודים, כך שמספיק גולשים קראו תשובות באתר, מה שגרם לגוגל להבין שלטקסטים באתר יש ערך בתחום הגירושין, ודירג את הדומיין הזה בהתאם. עכשיו, אתם יודעים, להצלחה אבות רבים, אבל כל שנותר לי הוא להציע לכם להתרשם מהתוכן באתר בעצמכם: לראות את הניסוחים המדויקים, את הבנייה של הטענות, את הקשר בין הכותרת לגוף הטקסט, את הסיכום הנכון של הרעיונות; כל אלו הם הערך המוסף שאני נותן.

זה כמובן לא התחום היחיד. ניקח לדוגמה אחרת את התחום הפלילי, או ליתר דיוק, תת-תחום בתוכו, אשר בפועל נעשה במישור המשפט המנהלי: הרבה עורכי דין מציעים שירות של שינוי עילת סגירה של תיק פלילי (נניח מחוסר ראיות לחוסר אשמה). כדי לעשות זאת, צריך להגיש בקשה מתאימה לתובע שטיפל בתיק. אני מציע שתנסו לחפש מעט בגוגל משהו בסגנון ״שינוי עילת סגירה תיק פלילי״, ותקראו קצת בדפי השירות שמופיעים לכם. לאחר מכן, תראו איך אני ניסחתי אחד כזה לאחרונה; ניתן לראות שהטקסט הוא ברור יותר, כתוב בצורה מעניינת יותר, ונותן לגולש סיבות טובות לקרוא אותו. אם לסכם, המסר שלי הוא, שכאשר כותבים טקסטים, צריך תמיד לחשוב על הגולש, ולא על גוגל. חשיבה על גוגל היא חשיבה עצלה, המביאה לכתיבה עצלה, משעממת וחסרת ערך לגולש. 

דיני משפחה

למה עורך דין צריך אתר?

נניח שאני עורך דין (אם כי, אני באמת עורך דין, פשוט לא עובד בזה), שרוצה להביא לקוחות. הרבה חברים מייעצים לי משהו בסגנון ״תבנה אתר תדמית כדי להביא לקוחות מהאינטרנט״. האם זו עצה נבונה? תלוי: אם אני עורך דין שמצליח להביא לידים בכוחות עצמי, סביר להניח שמדי פעם חלק מהלקוחות הפוטנציאליים שלי יריצו עלי חיפוש בגוגל בטרם יחליטו לקחת את שירותיי. במצב הזה, שווה שיהיה לי אתר תדמית טוב, כזה שיאיר אותי באור חיובי, ייתן לי נוכחות ברשת, ויעזור לי מול לקוחות מתלבטים. 

עם זאת, אל תצפו בהכרח שהאתר הזה יביא לכם לקוחות דרך גוגל: כדי להשיג לקוחות מחיפושים אקראיים בגוגל, האתר צריך להיות טוב, ממש טוב. מעבר לכך, הוא צריך זמן: זה יכול לקחת גם שנה-שנתיים, וזה יכול אפילו לא להצליח. זה אמנם שווה את זה בעיני, אבל חשוב להיות שקופים ולומר את האמת. אגב, אם רוצים לקצר טווחים, אפשר להשקיע במודעות ממומנות בגוגל, אולם לקחת בחשבון שיש עלות לא קטנה עבור כל ליד איכותי.

בסופו של דבר, אני סבור שעורך דין צריך שיהיה לו אתר, וכן ששווה לו להשקיע בתוכן איכותי. אני סבור שזו דרך המלך, היות והעלויות של תוכן איכותי (לפחות אצלי) אינן גבוהות ביחס לתמורה שמתקבלת מכך: רושם מעולה ומקצועי מול לקוחות פוטנציאליים, נוכחות ברשת בטווח הארוך, ומקומות גבוהים בגוגל בסבירות גבוהה בסוף התהליך (מה שיכול להפוך את האתר לנכס שווה-כסף בפני עצמו). כדי לעשות תוכן איכותי, אני סבור שצריך ״לרקוד״ סביב נושא משפטי מסוים, ולספק המון תוכן שעונה בתבונה על כל מיני שאלות משפטיות. עם הזמן, רואים תוצאות.

אני עצמי

מה אני יכול לעשות עבורכם? זו השאלה שממנה ראוי להתחיל בעיני. ובכן, אני יכול לייצר עבור האתר שלכם תכנים שיהיו יפים, מקצועיים ואפילו מעניינים. אני יכול אף להקים את האתר שלכם מאפס, ולשווק לכם ולעסק שלכם תדמית מקצועית ומושכת, שתציג אתכם באור הכי יפה שאפשר. אני אף חוטא בכתיבה פובלציסטית לא מעט, ואני יכול לכתוב עבורכם מאמרי דעה משלהבים, נאומים ואפילו משנה פוליטית סדורה. אתם מוזמנים לעיין באתר שלי ולראות דוגמאות כתיבה רבות, לכל מיני סוגים של כתיבה ויצירה. לפרטים נוספים, לחצו על ״צור קשר״ למעלה בתפריט.