ניהול בלוג

מדוע העסק שלכם ירוויח מניהול בלוג באינטרנט?

בעלי עסקים רבים משתמשים במרחב הדיגיטלי לצורך קידום העסק שלהם באינטרנט. היום כל בעל עסק, בין אם הוא אינסטלטור, בעל מסעדה או המנהל של פירמת עורכי דין נוצצת, מחזיק עמוד פייסבוק ייעודי לעסק. לרוב אותו בעל עסק מתחזק גם פרופיל בפלטפורמות נוספות כמו Google my business, אינסטגרם, לינקדין וכדומה. דף הפייסבוק (או הפלטפורמה הנוספת לצורך העניין), משמש את העסק כדי לפרסם פוסטים בניסיון למשוך לקוחות חדשים, לעדכן את הלקוחות העוקבים בדבר מוצרים חדשים, להכריז על קידומי מכירות וכדומה.

רבים מבעלי העסק אכן מסתפקים בקיומו של דף הפייסבוק או האינסטגרם של העסק, ואפשר להבין אותם: זה קל, זה נוח, זה מגיע ללא מעט אנשים, וזה אפילו בחינם. אפשר לכתוב על מה שרוצים, ולהעלות תמונות וסרטונים בדרך קלה וידידותית למשתמש. אולם מי שמסתפק בניהול דף פייסבוק עבור העסק שלו, מפספס לא מעט לקוחות ואפשרויות לקדם את העסק שלו. להלן שלושה יתרונות שיש לניהול בלוג באינטרנט, על פני הסתפקות בחשבון בפייסבוק בלבד.

הראשון: אל תפספסו את גוגל

פייסבוק וגוגל מתחרות אחת בשנייה על השליטה באינטרנט, ועל השליטה בעולם פחות או יותר. אנחנו עוד לא יודעים מי תנצח, אבל יהיה זה נבון לנסות לשמור את כל האופציות פתוחות. למה הכוונה? פוסטים שאתם מעלים לדף הפייסבוק שלכם גלויים בעיקר למשתמשי הפייסבוק, והעסק שלכם עשוי להיחשף בצורה אורגנית למשתמשים בפייסבוק.

עם זאת, מן המפורסמות היא שהדרך העיקרית של משתמשי האינטרנט לחפש לעצמם שירות מקצועי, היא חיפוש בגוגל. אם אתם רוצים להופיע בעמודים הראשונים בגוגל, נוכחות בפייסבוק לרוב לא תעזור לכם, שהרי גוגל אינה מקדמת עמודי פייסבוק במקומות גבוהים בביטויים תחרותיים. גוגל ״מעדיף״ שהמשתמשים שלו יחשפו לאתרי אינטרנט שהוא מזהה כאיכותיים ורלוונטיים לחיפוש של אותו משתמש.  אחת הדרכים להעלות את מיקומו של אתר בגוגל היא דרך תחזוק בלוג: אם הבלוג כולל מספיק תוכן שגוגל מזהה כאיכותי לפי הפרמטרים השונים, והוא בנוי נכון מבחינת פרמטרים של קידום אתרים (SEO), האתר יגיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

השני: חינם עולה ביוקר

רבים מעדיף להשתמש בפייסבוק או באינסטגרם (שבבעלות פייסבוק) כדי לקדם את העסק שלהם, פשוט כי מדובר בפלטפורמה חינמית. עם זאת, מי שינסה לפתח את העסק שלו ולהביא טראפיק איכותי לעמוד או לדף הנחיתה שלו דרך פייסבוק, יגלה מהר מאד שהאלגוריתם של פייסבוק ואינסטגרם כמעט ולא מעניק חשיפה אורגנית לפוסטים שמעלים אליו. המודל של פייסבוק ואינסטגרם בנוי כך שבפועל אם תרצו להביא חשיפה לתכנים שלכם, תצטרכו לשלם על קידום. כמה לשלם? ככל שתשלמו יותר, כך תקבלו יותר חשיפה. השאלה כמה חשיפה מספיקה לכם כדי לייצר המרות למוצר שלכם. אבל קחו בחשבון שיותר מ-95% מהחשיפה שתקבלו תהיה בתשלום.

לעומת זאת, יצירתו של אתר איכותי בגוגל דורשת השקעה כספית מסוימת, ומצריכה מעט יותר השקעה של זמן ותכנון. אולם בטווח הארוך, מדובר בחסכון של זמן וכסף, עם תוצאה שנשארת אפקטיבית גם לאורך שנים: טקסטים טובים שנמצאים באינטרנט, יכולים ״לדוג״ עבורכם גולשים גם שנים לאחר שנכתבו, אם הם מכילים מידע רלוונטי עבור הגולש באותה נקודת זמן. אם הבאתם אותו אליכם והרשמתם אותו, הוא שלכם.

השלישי: שליטה על התוכן שלכם

קשה לפעמים לזכור את זה, אבל חשוב להבין: כשאתם מעלים משהו לפייסבוק, זה שייך לפייסבוק, לא לכם. אם פייסבוק ירצה, הוא יכול לזרוק אתכם קיבינימאט, ולקחת את התוכן איתו, כי התוכן שייך לו. פוסט שאתם מעלים לפייסבוק, לא פשוט למצוא לאחר מכן. כמו כן, האלגורתים של פייסבוק משתנה ללא הרף, ואתם נתונים תמיד לחסדיו.

מעבר לכך, זה לא מופרך שאנשים יפסיקו להשתמש בפייסבוק: מחאות בנושא צצות כל הזמן. שלא לדבר על דור ה-Z, שבכלל מעדיף TikTok או סנאפצ׳אט או כל מיני פלטפורמות אחרות שעוד לא נולדו אפילו. אם התוכן יישאר בפייסבוק, הוא לא יוכל לעבור אתכם קדימה כדי להגיע למקום שבו כולם נמצאים עכשיו, ויישאר בעולם האתמול.

אני עצמי

מה אני יכול לעשות עבורכם? זו השאלה שממנה ראוי להתחיל בעיני. ובכן, אני יכול לייצר עבור האתר שלכם תכנים שיהיו יפים, מקצועיים ואפילו מעניינים. אני יכול אף להקים את האתר שלכם מאפס, ולשווק לכם ולעסק שלכם תדמית מקצועית ומושכת, שתציג אתכם באור הכי יפה שאפשר. אני אף חוטא בכתיבה פובלציסטית לא מעט, ואני יכול לכתוב עבורכם מאמרי דעה משלהבים, נאומים ואפילו משנה פוליטית סדורה. אתם מוזמנים לעיין באתר שלי ולראות דוגמאות כתיבה רבות, לכל מיני סוגים של כתיבה ויצירה. לפרטים נוספים, לחצו על ״צור קשר״ למעלה בתפריט.