לכתוב עמוד אודות

איך לכתוב אודות לאתר שלכם?

באתרי תדמית ובאתרים רבים בכלל, נהוג להוסיף עמוד אודות שיבאר עבור הגולשים, נו אתם יודעים, “אודות” מה האתר, מה תמצאו בו וכדומה. בהתאם לסוג האתר, עמוד האודות שלו ייכתב בצורה מעט שונה, אבל בגדול תכלית העמוד הזה היא להציג את מטרת האתר (אם זה לא מובן מספיק בלאו הכי), וכן ליצור אמון בקרב הגולשים, על ידי יצירת קירבה ופמיליאריות אתכם או עם המותג שלכם.

רבים מכם שחסרי ניסיון בכתיבה, משום מה מעדיפים שלא לקחת כותב תוכן תותח כמוני בתשלום (תשלום זול משאתם חושבים כנראה, אל תדאגו), אלא מעדיפים לכתוב את האודות שלהם בעצמכם. חלקכם אולי אפילו מרהיב עוז ואומר בינו לבין עצמו “אני זוכר בבית ספר שהייתי כותב עבודות יפות דווקא” או משהו כזה, “אני בוודאי אסתדר”. ובכן, ההמלצה האובייקטיבית וחסרת-האינטרס שלי היא לקחת אותי בתור כותב תוכן, ואני אדאג לכם תוכן לאתר, בעלות נמוכה וללא מאמץ. אבל אם אתם מעדיפים ללכת כנגד ההמלצה שלי, ולכתוב את האודות לאתר שלכם בעצמכם, אספתי כאן עצות מעשיות לרכיבים המרכיבים עמוד אודות מוצלח. מוזמנים להיעזר בהן. 

כתיבת פתיח שמדבר על הצורך של הלקוח

אני טוען שהקושי הנפוץ ביותר בכתיבה, הוא למצוא את הפתיח המתאים לטקסט. מרגע שיש לנו פתיחה טובה, בדרך כלל הכתיבה זורמת ממנה עד לסוף הטקסט; אולם מציאת הפתיחה הזאת היא מרבית העבודה. הפתיח שבו תבחרו, יקבע איך ייראה המשך הטקסט, ולכן נתעכב על החלק הזה יותר משאר החלקים.

בעולם הזה של נותני שירות, לפעמים אנחנו שוכחים אמת בסיסי מאוד: אנחנו לא מעניינים. אתה, כן אתה שם שקורא את הטקסט הזה; גם את, אל תשחקי אותה; כולכם, לא מעניינים! כאשר מישהו מחפש שירות באינטרנט, הוא לא טורח לקרוא, הוא סורק בעיניו את הטקסט, כאשר המוח שלו תר אחת נתון פשוט ויחיד: מה יוצא לו מזה. לכן, זה צריך להיות קל עבורו למציאה. את הפירוט למענה לכאב או לעונג של הלקוח אפשר לעשות בכל מיני דרכים, אבל העיקרון זהה: להסביר מה הלקוח יכול לקבל מכם, וזה לא חייב להיות מנוסח באופן ישיר. גם אם אתם כותבים עליכם, זה צריך להיות בפריזמה רלוונטית לצורך של הלקוח. למשל:

  • שלום לכולם, שמי אולה בבו, ואני עורך דין מנוסה בתחום של דיני משפחה. יש לי ניסיון רב בטיפול בתיקים רגישים כאלו, ואני מנהל תיקים בכל הערכאות ובתי הדין בישראל זה למעלה מעשור (כלומר, מי שצריך עורך דין לגירושין, יודע שיש כאן עורך דין עם ניסיון רלוונטי). 
  • ברז דולף? סתימה בכיור? החלפת ברזים במקלחון? שמי אולה בבו, ואני אינסטלטור עם מקצועיות של עשר שנים בתחום.
  • מחפשים כיצד להעלים אזכורים שליליים מגוגל? אנחנו בסוכנות הדיגיטל אווה בראון מחזיקים בניסיון של יותר מעשר שנים בתחום של ניהול מוניטין בגוגל. 

מה מייחד אתכם

אני סבור שאודות צריך לכלול את הבידול המקצועי שלכם. אני למשל תיארתי באודות שלי תיארתי מה מייחד אותי ככותב תוכן, קרי ההתנסחות התמציתית שלי, ההעמקה שאני רוכש בנושאים עליהם אני כותב וכדומה. זה אולי נשמע לפעמים כמו אמירות שחוקות, שהרי קל להגיד לכאורה שאנחנו “מתעמקים” במה שאנחנו עושים; זה נשמע כמו אלו שאומרים בראיונות עבודה שהם פרפקציוניסטים. עם זאת, אני באמת מתעמק במה שאני כותב, ומשתדל מאוד לדייק בדברים. אני יודע שזה מבדיל אותי מכותבים רבים, כי אני פשוט נחשף מאוד לעבודתם של כותבים רבים. 

התיאור הזה בעיני גם מבטא את “ערכי המותג” שלי, קרי מקצועיות ויסודיות. באודות מוטב להתייחס לערכי המותג שלכם (אם כי לא להפריז יותר מדי, אחרת תאבדו מאמינותכם).

גוף הטקסט צריך לספר סיפור קטן

לכל אדם יש סיפור, וכך גם לכל עסק. האודות צריך לספר הזה. כדי להבין מה הסיפור, קבלו כמה שאלות מנחות: איך הגעתם לתחום, מה משך אתכם להתעניין בתחום הזה, ספרו דברים טובים ומעניינים שקרו לכם או לסביבה בעקבות העיסוק שלכם בתחום וכדומה. טוב יעשה הסיפור, אם יתאר את ההתפתחות העסקית או המקצועית שלכם, יתאר רגעים מהותיים בתהליך וכדומה. אם אפשר “לקשט” בעובדות מעניינות, למשל שהעיסוק נמצא במשפחה, שהיה קושי מסוים בפתיחת העסק והתגברתם עליו, מה טוב. הסיפור נותן “פנים” לעסק שלכם, ומאפשר לגולש להתחבר אליכם.

תארו את השירות שאתם מציעים

לא פעם קשה למצוא את המילים בכתיבת אודות, בדיוק בקטע הזה. זה קצת קשה לתמצת שירות לפעמים, אבל פשוט תתארו את עצם הביצוע של המלאכה; אם אפשר, בדרך שמייחדת אתכם. למשל:

  1. אני נפגש עם שני בני הזוג, ומנסה תמיד למצוא דרך להגיע לפשרה. מניסיוני, אני יודע כמה הרסני יכול להיות הליך גירושים עבור בני הזוג, קל וחומר עבור הילדים, ולכן אני תמיד עושה כל מאמץ כדי למצות את אפיק הפשרה במקום להגיע למשפט.
  2. בכל פעם שאני מגיע לתקלה, אני מפעיל סט של בדיקות לשם זיהוי מקור התקלה. מניסיוני בתחום, אני ראיתי כבר את כל התקלות האפשריות, אולם במרבית המקרים התקלות חוזרות על עצמן, ולמדתי לזהות תקלות אלו בקלות ובמהירות.
אני עצמי

מה אני יכול לעשות עבורכם? זו השאלה שממנה ראוי להתחיל בעיני. ובכן, אני יכול לייצר עבור האתר שלכם תכנים שיהיו יפים, מקצועיים ואפילו מעניינים. אני יכול אף להקים את האתר שלכם מאפס, ולשווק לכם ולעסק שלכם תדמית מקצועית ומושכת, שתציג אתכם באור הכי יפה שאפשר. אני אף חוטא בכתיבה פובלציסטית לא מעט, ואני יכול לכתוב עבורכם מאמרי דעה משלהבים, נאומים ואפילו משנה פוליטית סדורה. אתם מוזמנים לעיין באתר שלי ולראות דוגמאות כתיבה רבות, לכל מיני סוגים של כתיבה ויצירה. לפרטים נוספים, לחצו על ״צור קשר״ למעלה בתפריט.