כלים שלובים – על ההבדל בין ניהול מוניטין ברשת לבין קידום ברשת

אישה חושבת

בתחילת שנות ה-2000 החל לפעול מנוע החיפוש גוגל ושינה את האופן בו אנו צורכים אינטרנט ומידע לנצח. כיום, אם ברצוננו לחפש מידע על נושא מסוים או אדם מסוים, ברור לכולם שהחיפוש ייעשה בגוגל. עם זאת, לרוב איננו מקדישים זמן או מחשבה באופן שבו גוגל מציג לנו את תוצאות החיפוש.

האלגוריתם של גוגל הוא סודי, והוא הסוד המסחרי הגדול של לארי פייג׳ וסרגיי ברין, מייסדיו המיתולוגיים של מנוע החיפוש גוגל. עם זאת, גם מבלי להיות מודעים לנבכי האלגוריתם, ניתן לזהות שישנם פרמטרים מסוימים אשר משפיעים בוודאות על תוצאות החיפוש. אותם פרמטרים נועדו לשקף עבור המשתמש בגוגל תוצאות חיפוש רלוונטיות ככל האפשר למילות החיפוש אותן הקליד המשתמש.

בואו ניקח דוגמה

את הפרמטרים הללו ניתן להסביר היטב, כאשר דנים בהבדל בין ניהול מוניטין ברשת, לבין קידום ברשת. נאמר ואני וטרינר העונה לשם ד״ר דוליטל, המבקש לפתוח קליניקה חדשה במטולה. יש לא מעט וטרינרים באיזור אני מניח, ואם אני רוצה לקבל לקוחות חדשים דרך האינטרנט, ארצה לקבל חשיפה גבוהה בגוגל. הדרך לעשות זאת, היא לקבל נפח רב ברשת ככל הניתן, כך שלא משנה מה תהיה מילת החיפוש של המשתמש בגוגל, וכמה רחבה תהיה הרשת אותה יפרוש המשתמש, הלקוח ״ידוג״ אותי ברשת הזאת.

כלומר, ככל שיותר מילות מפתח רלוונטיות לעסק שלי, כמו ״וטרינר״, ״מרפאה לבעלי חיים״, ״טיפול בכלבים״ וכדומה, יהיו בזיקה לשמי (ד״ר דוליטל כאמור), כך גם אם לא יחפשו את שמי באופן ישיר, יגבר הסיכוי כי השם ד״ר דוליטל יהיה גבוה בתוצאות החיפוש. לעומת זאת, נאמר וטיפלתי בכלבלב חמוד אשר, לא עלינו, נפטר במהלך הטיפול, והתפרסמה על כך ידיעה באתר אינטרנט פלוני. במצב כזה, אשאף כי המוניטין שלי ברשת יישמר, כך שמשתמשי גוגל יתקשו למצוא את הידיעה הספציפית הזאת כאשר יקלידו במילות החיפוש את השם ד״ר דוליטל.

הדרך לעשות זאת, היא ליצור נפח לערך ״ד״ר דוליטל״ עצמו (בניגוד ליצירת נפח עם זיקה למילות מפתח רלוונטיות כמו בקידום ברשת), כך שד״ר דוליטל יניב תוצאות חיוביות לרוב, ולא את הכתבה אותה אני מבקש להדחיק.

במקרה שמדובר בניהול מוניטין של אישיות מפורסמת למשל, כמו בר רפאלי או אייל גולן, כאשר מתפרסמת כנגדם ידיעה שלילית, בימים הראשונים לפרסום הידיעה, היא תתפוס מקום גבוה בתוצאות החיפוש מטבע הדברים, לאור האופן והפרמטרים בו גוגל עובד.

עם זאת, לאורך זמן, היות ואישיות בסדר גודל שלהם מייצרת ממילא כתבות ואייטמים רבים ברשת, התוצאות יחליפו אט אט את הידיעה השלילית, כך שאם נצטרך למצוא אותה, נצטרך לחפש אותה ישירות (למשל: ״בר רפאלי + כותרת שלילית״). עם זאת, בהנחה ומדובר באישיות שאינה מייצרת כותרות באופן אורגני (כמו ד״ר דוליטל מיודענו), אזי יש לייצר את הנפח הזה באופן יזום, וזה בדיוק הרעיון של ניהול מוניטין ברשת.

אני עצמי

מה אני יכול לעשות עבורכם? זו השאלה שממנה ראוי להתחיל בעיני. ובכן, אני יכול לייצר עבור האתר שלכם תכנים שיהיו יפים, מקצועיים ואפילו מעניינים. אני יכול אף להקים את האתר שלכם מאפס, ולשווק לכם ולעסק שלכם תדמית מקצועית ומושכת, שתציג אתכם באור הכי יפה שאפשר. אני אף חוטא בכתיבה פובלציסטית לא מעט, ואני יכול לכתוב עבורכם מאמרי דעה משלהבים, נאומים ואפילו משנה פוליטית סדורה. אתם מוזמנים לעיין באתר שלי ולראות דוגמאות כתיבה רבות, לכל מיני סוגים של כתיבה ויצירה. לפרטים נוספים, לחצו על ״צור קשר״ למעלה בתפריט.

 

תגובה אחת