כתיבת תוכן
השירות העיקרי אותו אני מספק, ומה שמהווה את משלח ידי בחמש השנים האחרונות, הוא התחום של כתיבת תוכן. אני כותב תוכן כמעט לכל מטרה שאתם יכולים לחשוב עליה ומכל סוג: אני כתבתי כתבות תוכן ממומן, כתבתי כתבות עיתונאיות, טורי דעה, תוכן לבלוגים, תוכן לאתרי תדמית, תוכן לרשתות חברתיות, תוכן לעורכי דין ועוד סוגים רבים של תוכן. אני רוצה לפרט מעט על התוכן שאני כותב, כך תדעו למה אתם יכולים לצפות אם תקחו את שירותי ככותב תוכן.
כתיבת כתבות שיווקיות
ההגדרות למונחים רבים בתחום של כתיבת תוכן ושל דיגיטל בכלל, משתנות לא פעם בין מעגלי שיח שונים. משום כך, אבהיר כי כשאני מדבר על כתבות שיווקיות, אני מתכוון לכתבות תוכן ממומן, שמתפרסמות במדורים של תוכן ממומן באתרים כמו וואלה, Tech12, כלכליסט, הארץ וכדומה.
בכל הנוגע לכתבות שיווקיות, אני חושב שקשה למצוא עוד כותבי תוכן בישראל עם הניסיון שיש לי בתחום. עבדתי בעבר (לצערי) בחברה (כושלת) שהייתה מוכרת כתבות שכאלה לבעלי עסקים שונים בישראל. במסגרת עבודתי בחברה הזאת כתבתי כמה מאות של כתבות שיווקיות; כמו כן, באופן פרטי בתור פרילנסר עצמאי כתבתי המון כתבות כאלה, וחלק קטן מהן מוצג בחלק של דוגמאות כתיבה באתר.
“הטריק” לכתבות שיווקיות הוא למצוא את הפתיחה: לנסח את מה שנקרא “העילה האקטואלית” לכתיבת כתבה שכזאת. מדוע נדרשת בכלל עילה אקטואלית? משום שלמרות שברור שזו כתבה שיווקית, עדיין לא מדובר בפרסומת-פרופר, והיות ומדובר בטקסט, צריך לנסות לגרום לאנשים לקרוא אותו. לכן נדרשת כותרת שיווקית ומפתה (קליק-בייט), וכן משהו שיכניס את הקורא בתנופה לקריאת הטקסט כולו. אחרי הפתיחה האובייקטיבית כביכול, יוצרים את אל המוצר או איש השירות, מוסיפים קצת רקע, מתבלים בסיפור או דוגמה, מסכמים, ומגישים לשולחן.
כתיבת תוכן לאתרים
חלק מלקוחותי הם בעלי עסקים כאלה ואחרים שהקימו אתר חדש, לרוב אתר תדמית סטנדרטי, וביקשו שאלווה אותם במלאכת כתיבת התוכן לאתר. כל אתר צריך תוכן כמובן, משהו שיסביר לגולשים על העסק, על השירותים שהעסק מעניק, היתרונות שלו בשוק, הבידול ועוד. במהלך עבודתי אני מבצע מעיין אפיון של האתר לפי צרכי הלקוח, מתכנן באופן מוסכם על התוכן שניצור עבור האתר, ולאחר מכן מתחיל במלאכת הכתיבה.
כתבתי תוכן עבור אתרים רבים, ואני מנוסה מאוד בעבודות מן הסוג הזה. יש לציין כי מבחינת תמחור, מדובר במשהו שונה מכתבות שיווקיות, ואין אפשרות לתמחר זאת פר-מילה או משהו כזה, שהרי יש המון עבודה של בירור ודיוק צרכים עם הלקוח, והעבודה הזאת דורשת זמן וסבלנות. גם אם אין הרבה טקסט לכאורה בסופו של דבר, עדיין לא פעם נדרשת לכך השקעה רבה, כדי להגיע בדיוק למילים הנכונות, שיתארו בצורה טובה את הלקוח.
כתיבת מאמרי שיווק וקידום
למען הסר ספק, כשאני מדבר על מאמרי שיווק וקידום אתרים, אני מדבר על מאמרים המופיעים באתרים עצמם, ונועדו לשתי מטרות בדרך כלל: קידום אותם אתרים במנועי חיפוש, וכן יצירת רושם מקצועי בפני גולשים פוטנציאליים. המקרה השכיח הוא למשל מצב שבו עורך דין בתחום מסוים, רוצה להביא לקוחות חדשים דרך גוגל: אם אותו עורך דין יעלה לאתר שלו תכנים העוסקים בתחום העיסוק שלו, גולשים שיגלשו לאתר שלו, יוכלו להתרשם שהוא “מבין עניין”, שהרי יש לו לא מעט כתיבה בתחום.
בנוסף לכך, וזה העיקר, העלאת צביר של טקסטים לאתר היא הדרך הכי אפקטיבית להביא לכך שאתר מסוים יהיה מדורג גבוה תחת ביטויי חיפוש מובילים בגוגל. אם למשל אותו עורך דין יעלה לאתר שלו מספיק מאמרים איכותיים, גוגל יזהה את הקישוריות הנכונה ואת הימצאותן של מילות מפתח שהוא מחפש, וכך ידרג את האתר של אותו עורך דין בהתאם תחת אותם ביטויי חיפוש.