כתיבת תוכן ובינה מלאכותית

כמעט כל כותבי התוכן כבר עובדים עם AI, אך לא אני

קצת יותר מחצי שנה מאז ש-Chat GPT הגיע לעולם, והעלה את מפלס הפחד של האנושות פי עשרה. הוגים ומנהיגים עסקיים שונים קוראים לעצור את מהפכת ה-AI, בטרם היא תביא לשינוי כל כך גדול שהאנושות טרם ערוכה אליו, אבל זה לא באמת משנה. אי אפשר To unring a bell, ואי אפשר לעצור את סחף ה-AI, וכולם יודעים את זה.

למרות שגם אני סבור ש-AI גנרטיבי יפגע מאוד בכותבי תוכן, נכון לעכשיו, הוא לא יכול להחליף אותם. למעשה יש מחלוקת לא קטנה, האם רובוטים לכתיבה שכאלה בכלל עוזרים במלאכה של כתיבת תוכן לאתרים וכיצד. מצד אחד, יש הטוענים שהם חוסכים המון זמן על מחקר ואיסוף נתונים, משהו שכותבי תוכן עושים לא מעט. עם זאת התברר ש-Chat GPT לא אחת פשוט ממציא נתונים, מבלי שהמשתמש בכלל יכול לדעת זאת. אם אתה בלאו הכי צריך לבדוק כל דבר תוצר של ChatGPT כמה פעמים בעצמך, אז איך נחסך כאן זמן? 

מצד שני, יש המשתמשים ב-AI גנרטיבי לניסוח טקסטים למיניהם, בטענה שהוא חוסך זמן. עכשיו, זה בהחלט נכון, אבל חשוב לדעת לאיזו מטרה: אם המטרה היא ניסוח מייל, קופי, טקסטים קצרים, או לקחת מאמר קיים ולתקצר אותו, אז AI בהחלט עושה את העבודה כבר היום. אולם אם המטרה היא לכתוב מאמרים, אז כאן התמונה היא שונה לגמרי. לפני כמה חודשים היו המון לקוחות בתחום שאמרו שהם פשוט יפנו מהיום ל-Chat GPT, אולם בזמן האחרון אפשר לזהות מגמה הפוכה: לקוחות שמחפשים מישהו ש”לא עובד עם AI” או “עובד בשילוב עם AI”, שהרי הם הבינו שהתוצאה היא לא טובה. ה-AI לא כותב טוב, הוא לכל היותר יכול לכתוב את הטקסט הכי גנרי וחסר תועלת שאפשר לחשוב עליו. יש כאלה שזה מתאים להם, אבל הם מיעוט קטן.

אבל עדיין, כותבי תוכן משתמשים ב-AI גנרטיבי

לפי פרסום חדש יחסית, כ-65% מיוצרי התוכן משתמשים ב-AI. הכיצד? אז שוב, כמו שאמרתי, תלוי למה הם משתמשים. מעבר לכך, יש גם אנשים פחות מקצועיים שמשתמשים ב-AI בצורה לא נכונה (מתוך עצלות), ואז פשוט נדפקים

אולם בסופו של דבר, מצידי שכולם ישתמשו, אני לא משתמש. למה אני באמת לא משתמש ב-AI? משום שאני יודע שאימוץ טכנולוגי הוא עניין חד-כיווני. One you go tech, you never go back (המצאתי את זה עכשיו, מקווה שזה טוב). אני אסביר למה אני מתכוון באמצעות דוגמה: בעבר הייתי נוסע למקום העבודה באוטובוס. לאחר כמה זמן, קניתי אופניים חשמליים. פתאום נסיעה של שעה הפכה לעשר דקות. אמיתי (התחבורה בישראל צריכה להשתפר כדי להיחשב גרועה, שהרי היא אפילו לא זה). מכל מקום, ברגע שהתרגלתי לאופניים החשמליים, לא יכולתי להפסיק להשתמש בהם או לפדל עם אופניים רגילים, שהרי ברגע שאתה מתרגל לנוחות של הטכנולוגיה, אתה ממשיך איתה. 

לאחר כמה שנים, עשיתי תאונת קורקינט (שזה לא אופניים אבל זה די אותו הדבר), ופרקתי את הכתף בצורה קשה. באותו הרגע נדרתי שלא לרכב יותר על כלים חשמליים. כלומר רק אחרי ששילמתי מחיר בדמות תאונה לא פשוטה (ונזקים ארוכי-טווח המורגשים עד היום), הפסקתי את השימוש שלי בהם. את הטכנולוגיה של AI, אני לא ממהר לאמץ, משום שאני יודע שלאחר זמן של שימוש וכשאני הכי פחות מצפה לזה, פתאום תבוא משום מקום איזו תאונה מטאפורית קשה. 

אני עצמי

מה אני יכול לעשות עבורכם? זו השאלה שממנה ראוי להתחיל בעיני. ובכן, אני יכול לייצר עבור האתר שלכם תכנים שיהיו יפים, מקצועיים ואפילו מעניינים. אני יכול אף להקים את האתר שלכם מאפס, ולשווק לכם ולעסק שלכם תדמית מקצועית ומושכת, שתציג אתכם באור הכי יפה שאפשר. אני אף חוטא בכתיבה פובלציסטית לא מעט, ואני יכול לכתוב עבורכם מאמרי דעה משלהבים, נאומים ואפילו משנה פוליטית סדורה. אתם מוזמנים לעיין באתר שלי ולראות דוגמאות כתיבה רבות, לכל מיני סוגים של כתיבה ויצירה. לפרטים נוספים, לחצו על ״צור קשר״ למעלה בתפריט.