תמחור

כיצד נכון לתמחר את התוכן שלכם?

אתם כותבי תוכן ומתלבטים לגבי התמחור הנכון לכתיבה שלכם? רוצים לדעת איך להיות תחרותיים מחד ולא לצאת פראיירים מאידך? קבלו את המדריך היעיל ביותר באזור לכותבי תוכן עם דילמות תמחור.

 

קודם כל, המדריך הזה הוא בגדר הצעה בלבד כן? אם הוא לא מתאים לכם, אם יש לכם שיטה גאונית שעובדת עבורכם מצוין, שיבושם לכם. אני לא טוען שאני חולק כאן סודות כמוסים. שנית, אם יש לכם הערות והצעות לשיפור המודל, אני אשמח לשמוע.

 

מודל התמחור

קודם, כל תחליטו קודם כמה אתם גובים לשעת עבודה. איך עושים זאת? קודם כל, על בסיס הערכה של כמה שעות עבודה תוכלו להקדיש לכתיבה שלכם בחודש, וכן הערכה של מה הסכום הדרוש לכם כדי להצדיק את הכתיבה שלכם כלכלית (כלומר, מה הסכום שאתם צריכים להרוויח מכתיבה, כדי להגיד שזה היה שווה את הזמן שלכם, זמן בבו יכולתם לעבוד במשהו אחר, לנוח או לרבוץ בחוף הים). אגב, זה לא משנה אם התוכן הזה הוא כתיבה לסושיאל, מצגות, כתבות שיווקיות או כל דבר: המפתח הוא קביעת תעריף שעתי.

 

הגעתם להערכה של סכומים ושל שעת עבודה? אם אתם מאמינים שאתם שווים אפילו יותר ממה שהערכתם, אז תדרשו יותר, ותראו אם השוק מאמין בכם בחזרה. אם אתם מאמינים שאתם שווים פחות ממה שהערכתם, משמע אתם לא מגיעים לסכום שאתם טוענים שהוא הסכום בו בכלל שווה לכם לכתוב, ואז בעצם יש לנו בעיית אמונה עצמית לא פשוטה.

 

אחרי שיש תעריף לשעת עבודה, תמחרו כל פרויקט בהתאם לכמה שעות אתם מעריכים ריאלית שהוא אמור לקחת. זכרו: מה שאתם מוכרים, כמו כל נותני השירותים מן הסוג הזה, הוא זמן. המוצר עבורו משלם הלקוח הוא הזמן שלכם; איך מעריכים כמה זמן משהו אמור לקחת? זו שאלה טובה, וזה משהו שנלמד תוך כדי ניסיון ועיסוק בתחום. יש כאלה הנעזרים בכלל האצבע הידוע: מספר מילים המבוקש בטקסט (נניח שעה זה 300 מילים). עם זאת, מספר מילים נותן תמונה לא מלאה, היות ויש טקסטים הדורשים מהכותב מעט הכנה, קריאה וכדומה. מעבר לכך, ככל שהטקסט ארוך יותר, יש “עלות זמן” שולית עולה, כלומר, הזמן שלוקח לכתוב טקסט של 300 מילה, אינו הזמן שלוקח לכתוב פעמיים טקסט של 150 מילה: ככל שהטקסט ארוך יותר, כך יש להקדיש יותר זמן להגהה, הקפדה על דיוק בפרטים, אחידות, כרונולוגיה נכונה ומאפיינים מופשטים נוספים. מעבר לכך, כאשר מדובר בכתיבת תוכן שיווקי, לדעתי דרישה למספר מילים עשויה לפגוע באיכות הטקסט, ולכן מוטב לדבר על דרישות מהותיות בטקסט במקום על דרישות כמותיות (כאשר מדברים על כמות מילים, לרוב הכוונה היא למאמר SEO נחותים, והתשלום עבורם הוא ממילא נמוך מאוד ולא מתגמל. אני לא שופט אתכם אם אתם בוחרים לעשות אותם, אני פשוט מציע לשאוף שלא לקחת עבודות כאלה).

 

הערכתם בערך כמה זמן ייקח לכם, כולל מחקר והכנה? יופי. אל הערכת הזמן הזאת, תוסיפו מרווח ביטחון של 15-20%, כדי להגן על עצמכם מתמחור חסר. עכשיו, יש לכם הערכת זמן, יש לכם תעריף שעתי, ותוכלו לתמחר כל פרויקט.

 

יש לכם בעיות קשב וריכוז, ואתם חוששים שזה פוגע בהערכת הזמנים שלכם? מרגישים שבבית מול המחשב אתם זולגים יותר מדי לטלפון הנייד, לגלישה באינסטגרם, ולסרטוני כלבים? תאמינו לי, אתם לא לבד. כאשר אתם מתמחרים, אתם צריכים לתמחר את עצמכם ריאלית, בניכוי כל זמן מבוזבז ומת. עם זאת, אתם כנראה תגלו שכאשר אתם עצמאיים, אתם יותר יעילים מבחינת זמנים ממה שחשבתם על עצמכם. מעבר לכך, אפילו לכם, יש שעות ביממה שבהן אתם יותר מרוכזים ואפקטיביים. בטוח. אז בשעות האלה תעבדו.

אני עצמי

מה אני יכול לעשות עבורכם? זו השאלה שממנה ראוי להתחיל בעיני. ובכן, אני יכול לייצר עבור האתר שלכם תכנים שיהיו יפים, מקצועיים ואפילו מעניינים. אני יכול אף להקים את האתר שלכם מאפס, ולשווק לכם ולעסק שלכם תדמית מקצועית ומושכת, שתציג אתכם באור הכי יפה שאפשר. אני אף חוטא בכתיבה פובלציסטית לא מעט, ואני יכול לכתוב עבורכם מאמרי דעה משלהבים, נאומים ואפילו משנה פוליטית סדורה. אתם מוזמנים לעיין באתר שלי ולראות דוגמאות כתיבה רבות, לכל מיני סוגים של כתיבה ויצירה. לפרטים נוספים, לחצו על ״צור קשר״ למעלה בתפריט.