כתיבת תוכן

כותב תוכן או מקדם אתרים? מה שלא מספרים לכם

נאמר ויש לכם אתר עסקי, ואתם מעוניינים לקדם אותו במעלה תוצאות החיפוש בגוגל. מה שעושים לא מעט בעלי אתרים זה לפנות למקדמי אתרים, המתיימרים לתת שירות של קידום אורגני בגוגל. 

עם זאת, מה באמת עושים מקדמי אתרים? לרוב, אלו המצהירים על עצמם המתמחים ב-SEO, עושים מגוון של פעולות קידום, כגון שיפור רשת הקישורים הפנימיים באתר, הכנסת קישורים חיצוניים, שיפור כותרות ותיאורי מטא, בדיקת קוד וכדומה. אולם הדבר העיקרי שעושים מקדמי אתרים, הוא הכנסת תוכן לאתר לצורך קידום. מדוע? משום שתוכן הוא המלך באינטרנט; ככה פשוט גוגל עובד: מנוע החיפוש מנסה להתאים לביטויי החיפוש של המשתמשים, את תוצאת החיפוש המתאימה להם ביותר. הדרך שלו ללמוד עליה, היא בעיקר התוכן שהוא סורק באתר. 

משום כך, מה שעושים מקדמי אתרים הוא לרכוש תוכן. אולם היות ומקדמי אתרים גובים כסף עבור השירות שלהם, הם מנסים לקנות תוכן זול ככל האפשר מכותב תוכן המתמחה בתכני SEO. ההנחה העומדת בבסיס התפיסה הזאת, היא שגוגל פחות מתעניין בטיב התוכן, ומתעניין בעיקר בפרמטרים טכניים כמו ביטויי מפתח בכותרת, מספר מילים בפוסט, כמות פוסטים וכדומה. כלומר כאשר משלמים על שירותי קידום אתרים, מקבלים המון תוכן באיכות ירודה.

אני סבור שהתפיסה הזאת, הרווחת בקרב המון מקדמי אתרים, היא תפיסה מיושנת. אני טוען שבשיטה הזאת הפסדם של הלקוחות יוצא בשכרם: גם התוכן נראה לא טוב עבור הגולשים, וגם בפועל האתר לא מממש את מלוא פוטנציאל הקידום שלו. למשל, באפריל 2024 עדכנו גוגל את מנוע החיפוש, כך שהוא יפגע באתרים שמעלים “סתם” המון תוכן שלא מועיל לגולשים. בפועל, גוגל מקדם את התוכן האיכותי, זה שתורם לגולשים באמת, ונותן להם ערך. 

אז מה עושים? פונים לכותב תוכן

משום כך, אם אתם באמת רוצים לקדם את האתר שלכם, מוטב שתיעזרו בכותב תוכן ישירות. כותבי תוכן יודעים לייצר עבורכם תוכן שבאמת ייתן ערך לגולש, מה שבאמת יעזור לאתר שלכם לעוף קדימה בגוגל. מעבר לכך, זה ייראה טוב יותר ומכירתי יותר עבור הגולשים.

ומה לגבי הפרמטרים האחרים הנוגעים לקידום אתרים, אפשר להיעזר בכותב תוכן שיש לו הבנה גם בקידום אתרים, ומנגד אפשר לרכוש שירות זה בנפרד. 

אני עצמי

מה אני יכול לעשות עבורכם? זו השאלה שממנה ראוי להתחיל בעיני. ובכן, אני יכול לייצר עבור האתר שלכם תכנים שיהיו יפים, מקצועיים ואפילו מעניינים. אני יכול אף להקים את האתר שלכם מאפס, ולשווק לכם ולעסק שלכם תדמית מקצועית ומושכת, שתציג אתכם באור הכי יפה שאפשר. אני אף חוטא בכתיבה פובלציסטית לא מעט, ואני יכול לכתוב עבורכם מאמרי דעה משלהבים, נאומים ואפילו משנה פוליטית סדורה. אתם מוזמנים לעיין באתר שלי ולראות דוגמאות כתיבה רבות, לכל מיני סוגים של כתיבה ויצירה. לפרטים נוספים, לחצו על ״צור קשר״ למעלה בתפריט.