כתיבת ערכים בתשלום בויקיפדיה

wiki post

האינטרנט מלא בשטויות, בפייק ניוז, ובדברים שנועדו לגרום לנו להתמכר אליהם, רק כדי למכור עוד זמן פרסום. אבל אחד הפרויקטים הבולטים והחיוביים שבאמת יצאו מהאינטרנט הוא ויקיפדיה: מאגר המידע הפילנתרופי הגדול בהיסטוריה, בו מרבית האנשים בעולם יכולים לחפש מידע בשפת האם שלהם. 

ויקיפדיה היא פרויקט אינטרנטי כל כך מוצלח וכל מדהים, שגם גוגל מזהה זאת, וסורק את ויקיפדיה באופן מהיר, הרבה יותר מכל אתר אחר: תנסו לכתוב ערך בויקיפדיה למשל, ותראו שכבר אחרי כמה שעות ניתן יהיה למצוא אותו בגוגל. אם תקימו אתר עם אותו שם לעומת זאת, לגוגל יכול לקחת כמה ימים או כמה שבועות עד שהוא יסרוק אותו. זה תלוי כמובן גם בכם ובקידום שנעשה לאתר

עם זאת, ויקיפדיה היא אינה כלי לקידום אתרים! מדוע? קודם כל, כי זו המדיניות של ויקיפדיה.ויקיפדיה אף חוסמת קישורים שיוצאים לאתרים חיצוניים, כך שהוספתם לדף כלשהו בויקיפדיה, לא משפרת מבחינה עקרונית את הדירוג של האתר במנועי חיפוש. 

אז למה בכלל שתרצו להיות בויקיפדיה?

כפי שהגדיר זאת עורך בכיר בויקיפדיה העברית, ״את ויקיפדיה נכתוב במחיקה. זה אומר הצגת מידע רזה יותר, אבל טוב יותר לקורא״. כלומר, לא כל אחד יכול לקבל ערך בויקיפדיה. מי שעבר את הסינון של רף החשיבות בויקיפדיה, זה אומר שהוא ראוי לכך, שיש לו חשיבות מסוימת בתחום כזה או אחר.

ערך בויקיפדיה הוא סמל סטטוס מסוים, תו תקן, סמן איכות. ערך בויקיפדיה נראה טוב כשמחפשים אדם או מותג כזה או אחר בגוגל, ומי שיכול לייצר לעצמו ערך, מאד כדאי לו לעשות כן.

כתיבה בתשלום?

ויקיפדיה היא פרויקט פילנתרופי במהותו. קבוצה לא קטנה של עורכים משקיעה המון שעות מן הזמן הפנוי שלה כדי לשפר ולהיטיב את ויקיפדיה. מותר לכתוב וליצור בויקיפדיה בעבור תשלום, אולם חשוב להכיר את הכללים התרבותיים של הפרויקט לפני שעושים כן. למשל, כאשר כותבים ערכים בתשלום, צריך לכתוב גילוי נאות בדף השיחה של ערך, ולציין שהעריכה או היצירה של הערך נעשו בעד תשלום. כמו כן, צריך לציין זאת גם בדף השיחה של המשתמש. אם יש הצבעה על עצם קיומו של הערך, העורך בתשלום לא מורשה להשתתף בה (העובדה שקיבלתם תשלום עבור יצירת הערך לא מעניינת את הויקיפדים באופן עקרוני. הם מנסים להחליט באופן נייטרלי, אם הערך ראוי או לא).

אני עצמי

מה אני יכול לעשות עבורכם? זו השאלה שממנה ראוי להתחיל בעיני. ובכן, אני יכול לייצר עבור האתר שלכם תכנים שיהיו יפים, מקצועיים ואפילו מעניינים. אני יכול אף להקים את האתר שלכם מאפס, ולשווק לכם ולעסק שלכם תדמית מקצועית ומושכת, שתציג אתכם באור הכי יפה שאפשר. אני אף חוטא בכתיבה פובלציסטית לא מעט, ואני יכול לכתוב עבורכם מאמרי דעה משלהבים, נאומים ואפילו משנה פוליטית סדורה. אתם מוזמנים לעיין באתר שלי ולראות דוגמאות כתיבה רבות, לכל מיני סוגים של כתיבה ויצירה. לפרטים נוספים, לחצו על ״צור קשר״ למעלה בתפריט.